Style

F*ck cyberpesten, draag dit shirt.

Cyberpesten is afschuwelijk en samen met onder anderen Nicki Minaj, Gucci Mane en Bella Thorne gaat Diesel in de aanval.
Reading time 2 minutes

Eerder las je hoe Diesel-oprichter, Renzo Rosso, door Parijs paradeerde in een controversieel T-shirt tijdens de Haute Couture Fashion Week. Op zijn borst prijkte namelijk de kreet "Haute Couture", met een streep door de u, waarmee hij het thema van de nieuwe Diesel-collectie aankondigde. Deze zal draaien om online haterij en begint de strijd tegen hatelijk online gedrag. En dat doet het Italiaanse modehuis niet alleen!

/

Zo lanceert Diesel vandaag een exclusieve campagne waarin onder anderen Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, en 13 Reasons Why-sterren Tommy Dorfman en Miles Heizer zich inzetten voor een pestvrije online wereld. Allen zijn het doelwit geweest van haters, denk aan social comments als "The Bad Guy.", "Faggot" of "Slut". Deze comments zijn dan ook terug the vinden op de nieuwe Diesel-collectie.

"The more hate you wear, the less you care."

De campagne is zojuist van start gegaan en spoort iedereen aan om online negativiteit te bevechten. En ook jij kunt je steentje bijdragen! Ga op deze maand naar de Diesel flagshipstore of de Bijenkorf* en laat de meest sneue comment die je ooit hebt ontvangen op een Diesel-item zetten. De gehele opbrengst hiervan zal ten goede komen aan de OTB foundation, die zich inzet tegen (cyber)pesten.

De collectie ligt vanaf vandaag in de schappen, dus haast je en ga de strijd aan tegen online hating.

*Je kunt je Diesel items laten customizen bij de Bijenkorf op 6, 7, 13 en 14 oktober. Ook kun je bij de Diesel flagshipstore terecht op 6 en 7 oktober. 

diesel haute couture

Een greep uit de collectie:

/

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou