Style

Deense merken domineren de wereldwijde streetstyle

Danish design: je ziet het werkelijk overal.

 

Een term die in 2016 in vele magazines de revue passeerde? Het Deense woord ''hygge'', welke onze behoefte aan gezelligheid en comfort definieert. Graag onder het genot van kaarsen en familie. Volgens Business of Fashion, heeft de wereld Denemarken bestempeld als voorloper op het gebied van interieur (Friz Hansen), televisieseries ("The Killing") en voedsel (het sterrenrestaurant Noma).

Met mode zou dit niet anders zijn. Volgens de statistieken is de Deense kledingindustrie het vierde grootste exportproduct geworden dat goed is voor 7 miljard dollar in het afgelopen jaar. Meer dan 50% van de bevolking fietst in Kopenhagen, dat volgens hen, leidt tot het vooropstellen van comfort. Logisch, toch? De minimalistische en sportieve houding lijkt onderdeel te zijn geworden van het Deense DNA en wordt gerepresentateerd door de Deense modemerken.

Op zoek naar "hygge" in de kledingkast? Laat je inspireren door merken zoals Ganni, Baum und PferdgartenMarlene Birger, Wood Wood, Saks Potts en Gestuz
 

18422325_10155280518997485_8337073453582103090_o.jpg
Ganni
19956851_10155485645357485_197812485456185166_o.jpg
Ganni
Captura de Tela 2017-08-18 às 15.07.53.png
Cecile Copenhagen
Captura de Tela 2017-08-18 às 16.24.32.png
Baum und Pferdgarten
Captura de Tela 2017-08-18 às 15.17.25.png
Gestuz
Captura de Tela 2017-08-18 às 16.26.44.png
Gestuz
Captura de Tela 2017-08-18 às 16.27.54.png
Marlene Birger
Captura de Tela 2017-08-18 às 16.27.37.png
Marlene Birger
Captura de Tela 2017-08-18 às 16.28.41.png
Saks Potts
Captura de Tela 2017-08-18 às 16.30.12.png
Wood Wood

Lees ook

Aanbevolen voor jou