Style

Deense merken domineren de wereldwijde streetstyle

Danish design: je ziet het werkelijk overal.
Reading time 1 minutes

 

Een term die in 2016 in vele magazines de revue passeerde? Het Deense woord ''hygge'', welke onze behoefte aan gezelligheid en comfort definieert. Graag onder het genot van kaarsen en familie. Volgens Business of Fashion, heeft de wereld Denemarken bestempeld als voorloper op het gebied van interieur (Friz Hansen), televisieseries ("The Killing") en voedsel (het sterrenrestaurant Noma).

Met mode zou dit niet anders zijn. Volgens de statistieken is de Deense kledingindustrie het vierde grootste exportproduct geworden dat goed is voor 7 miljard dollar in het afgelopen jaar. Meer dan 50% van de bevolking fietst in Kopenhagen, dat volgens hen, leidt tot het vooropstellen van comfort. Logisch, toch? De minimalistische en sportieve houding lijkt onderdeel te zijn geworden van het Deense DNA en wordt gerepresentateerd door de Deense modemerken.

Op zoek naar "hygge" in de kledingkast? Laat je inspireren door merken zoals Ganni, Baum und PferdgartenMarlene Birger, Wood Wood, Saks Potts en Gestuz
 

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou