The American Dream: het imperium van Tommy Hilfiger - L'Officiel
People

The American Dream: het imperium van Tommy Hilfiger

De geschiedenis van Tommy Hilfiger wordt gekenmerkt door visie, lef en hard, heel hard werken. Uitrusten? Dat doet de ontwerper niet: daarvoor geniet hij te veel van wat hij doet.
Reading time 2 minutes
Selfmade man

Modevisionair Tommy Hilfiger is de verpersoonlijking van the American Dream. Al op zijn achttiende reisde de jonge Tommy heen en weer tussen Elmira en Manhattan waar hij spijkerbroeken kocht die hij vermaakte en vervolgens weer doorverkocht. In 1968 opende Hilfiger in New York zijn eerste winkel, People’s Place.

Nu, op zijn 65ste, is hij succesvoller dan ooit, niet te stoppen en staat hij aan het hoofd van een imposant mode- en lifestyle-imperium met een typisch Amerikaanse touch, een imperium dat ook door de rest van de wereld wordt omarmd.

 

/
Tommy x Gigi

Ondanks dat Tommy Hilfiger al jaren lang meedraaid in de modewereld gaat hij nog steeds met zijn tijd mee. Dat blijkt uit de samenwerking met dé it-girl van dit moment: Gigi Hadid. 

Een slimme zet, want de eerste Tommy x Gigi-collectie was een groot succes. En daarom volgde al snel een tweede collectie. Wederom een schot in de roos want California-cool, hippiechic, rock-‘n-roll en sporty tegelijkertijd —denk aan maxi-jurken, leren jacks, het perfecte badpak en accessoires bezaaid met patches, badges en andere vrolijke decoratieve elementen. Kortom: modern, fris en fun zonder de Hilfiger-signatuur te verliezen.

Deze nieuwe collectie shop je hier

/

Benieuwd naar het leven en het succes van Tommy Hilfiger? Met zijn autobiografie vol ondernemerstips bouw je je eigen imperium. 

American Dreamer via Bol.com

Lees ook

Aanbevolen voor jou