People

Brigitte Bardot en Claudia Schiffer in één... Meet Anna Ewers!

We spraken de prachtige 25-jarige Anna over glamour, haar nieuwe campagne en feminisme.
Reading time 3 minutes

De beeldschone Duitse Anna Ewers is het nieuwe gezicht van het Italiaanse merk Liu Jo. Zij schittert nu in de najaarscampagne '18/'19 die draait om glamour en vrouwelijkheid. We gingen met haar in gesprek over haar onmisbare fashion musthaves, social media en emancipatie. 

Wat betekent glamour voor jou?
‘Glamour betekent voor mij dat je iets bijzonders draagt en je je mooi voelt op een speciale gelegenheid. Dit kan ook een mooie jurk of make-uplook zijn.’

 

Wat is je go-to outfit als je voor glamour gaat?
‘Een slip dress, zwarte oogmake-up en een paar hakken. Deze look vertegenwoordigt mij echt. Ik denk ook dat de beste outfits de meest simpele zijn omdat er zo ruimte overblijft voor je persoonlijkheid. Less is more!’

 

Wat zijn dé nacht en dag kleding musthaves voor jou?
‘Overdag is dat een leren jasje, en ’s avonds een simpel zwart hakje. Dit zijn echt twee musthaves die elke outfit transformeren tot iets bijzonders.’

Hoe zou je de ‘Italiaanse stijl’ omschrijven?
‘Italianen zijn niet vies van uitpakken en opdirken. Ik vind dat persoonlijk heel erg empowering. Sommige kledingstukken die ik droeg tijdens het schieten van de campagnefoto’s vertegenwoordigen echt dat idee. Bijvoorbeeld de zwarte vinyl jas!’

 

2018 wordt feministischer dan ooit. Is the future female?
‘Geen twijfel over mogelijk! The future ís female! Ik ben zo blij dat dit onderwerp de afgelopen jaren steeds meer aandacht heeft gekregen en steeds belangrijker wordt in verschillende landen en sectoren. Vrouwen hebben nu ook belangrijke, en hoge functies – net zoals mannen. Bovendien dragen zij vrouwelijkheid als iets om trots op te zijn.’

"Geen twijfel over mogelijk! The futurue ís female!"

Hoe was het om samen te werken met Sissy Vian en Mert & Marcus voor Liu Jo? Vertel ons meer!
‘Er was zo’n fijne energie gedurende de samenwerking! Het was heerlijk om met hen te werken. Ik voelde me helemaal op mijn gemak in dit team en daarom lukte het ook om mijn echte persoonlijkheid aan hen te laten zien.’

Je wordt vaak vergeleken met Brigitte Bardot en Claudia Schiffer. Wat vind je hiervan?
‘Het zijn beiden iconen, dus hoe zou ik dat niet geweldig kunnen vinden?’

 

Wat is je belangrijkste beauty-geheim?
‘Genoeg slapen en gezond eten.’

 

Je bent gek op muziek. Ga je graag naar concerten?
‘Ik ben er dol op. Ik ben net naar een Nick Cave concert geweest en het was geweldig!’

/

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou