In Cannes draait het niet alleen om de mooiste jurken en juwelen - L'Officiel
People

In Cannes draait het niet alleen om de mooiste jurken en juwelen

Een overlading van pracht en praal uit de filmindustrie en de prangende vraag: wie draagt wat? Het filmfestival in Cannes is een fenomeen. En zo greep Naomi Campbell de gelegenheid aan om geld in te zamelen voor hele andere zaken.
Reading time 2 minutes

Tussen de rode lopers en filmspektakel door vond de Fashion for Relief-show plaats in Cannes afgelopen zondag. Het liefdadigheidsevenement waar celebrities in grote getalen op af komen om hun steentje bij te dragen aan een mooiere wereld. Dit jaar stond het evenement in het teken van Save The Children, een organisatie die zich inzet voor het welzijn van kinderen en hulp verleent in oorloggebieden, bij natuurrampen en armoede.

Naomi Campbell is woordvoerster van de organisatie en presenteerde (en liep) deze show waarin menig supermodel - ik noem een Kate Moss, ik noem een Heidi Klum - en hete modellen van nu - ik noem een Bella Hadid, ik noem een Kendall Jenner - meeliepen.

Wanneer je de beelden van de show bekijkt zul je zien dat het merk Diesel ook een prominente rol in de show speelt en zien we het resultaat van de samenwerking tussen Diesel-oprichter Renzo Rosso en Naomi Campbell terugkomen in de finale walk. Namelijk het Child At Heart x Diesel T-shirt dat in april werd gelanceerd.

/

Na de Make Love Not Walls-campagne, bleef Diesel strijden voor een leukere wereld en werd deze samenwerking met het supermodel hun volgende stap.

Met kunstwerken gemaakt door kinderen werd de Child At Heart x Diesel-collectie gecreëerd. Fijne hoodies en T-shirts die een statement maken - op een fashionable & fun manier - tegen kinderleed. De collectie is goed ontvangen en de opbrengst gedoneerd aan Fashion for Relief. 

Er zijn nog items uit de collectie beschikbaar, shop ze hieronder en strijd samen met Naomi en Diesel voor het welzijn van kinderen wereldwijd!

Shop

IMG_00007155.JPGIMG_00007161.JPGIMG_00007156.JPG
IMG_00007160.JPG
IMG_00007165.JPGIMG_00007159.JPGIMG_00007158.JPG

Daarnaast ontwierp Diesel’s creatief directeur Nicola Formichetti twee exclusieve looks voor deze show in Cannes. Eén voor mannen en één voor vrouwen, beiden laten de kracht van het combineren van materialen zien, hebben een tijdloos karakter en zijn geladen met een flinke dosis lef zoals je dat van Diesel kent.

/

Benieuwd naar de hele show? Bekijk hieronder de video (en spot ook Antonio Banderas!).

Fashion for Relief

Lees ook

Aanbevolen voor jou