Hommes

Ontmoet de mannen van H&M: dit is Robin

L'OFFICIEL portretteerde vijf mannen, alle vijf werkzaam bij H&M, ieder met een eigen stijl, passie en verhaal.
Reading time 3 minutes

Robin Hagen (23) uit Alphen aan de Rijn studeert aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). Dat combineert hij met een baan als sales advisor bij H&M. Qua stijl is hij een beetje dwars: ‘Ik houd ervan om iets nét even anders te doen.’

Is het moeilijk om school en baan te combineren?
‘Nee, dat valt mee. Ik kwam eind 2016 bij H&M in Alphen aan de Rijn terecht en stapte halverwege 2017 over naar het filiaal in Leiden. Daarna begon ik in september aan de AMFI, waarvoor ik binnenkort verhuis naar Amsterdam.’

Je studeerde eerder styling, interieur en vormgeving aan de Nimeto in Utrecht. Iets totaal anders.
‘Klopt. Interieur, vormgeving en styling vind ik heel interessant. Ik rondde de opleiding versneld af, maar ik wilde meer leren en ben altijd dol op mode geweest. Zodoende kwam ik bij AMFI terecht.’

Hoe kun jij je eigen creativiteit kwijt op de werkvloer?
‘Mensen uiten zich door hun kleding en met mijn eigen visie kan ik hen daarmee bijstaan en adviseren. Ik sta op de damesafdeling en geregeld vragen mijn vrouwelijke collega’s mij om mijn mening, dat is erg leuk. Op de interesses van mensen inspelen en met hen meedenken vind ik inspirerend.’

Hoe onderscheid jij je qua mode?
‘In kleuren en verschillende fittings. Soms moet een broek of shirt iets strakker of korter dan wat men verwacht. Dat houdt het spannend. Ook heb ik oog voor details. Ik houd van toevoegen van een accessoire of het omvouwen van een broekspijp of mouw. Ik maak dus niet altijd mainstream keuzes, want wil het liefste nét dat beetje anders zijn dan anderen.’

Fashion en duurzaamheid gaat dat volgens jou goed samen?
‘We kunnen en moeten met z’n allen veel bewuster met onze kleding en materialen omgaan. Op het AMFI is duurzaamheid ook een hot topic. Daar zegt men: “Jullie zijn de toekomst, dus ga bewuster met milieu om.” En dat klopt ook. Ik lever al mijn kleding die ik niet meer nodig heb in bij H&M, zodat het hergebruikt of gerecycled kan worden. Zo maken we van de wereld een betere plek.’

Ambieerde je altijd al een carrière in de mode?
‘Ik ben altijd wel bezig geweest met wat mensen dragen en met de trends in magazines en op social media. Dat zie je ook terug in onze winkels. Wat willen de klanten graag? Wat verkoopt snel? Ook het interieur van een winkel heeft mijn aandacht, net als hoe je een merk neerzet en welke concepten je uitrolt. Daarin zie ik ook wel een toekomst voor mijzelf.’

L'OFFICIEL HOMMES NL x H&M: Hommes to Watch

Shop

jas.jpgjeans.jpgshirt.jpgriem.jpgtrui.jpgboots.jpg

Model: ROBIN HAGEN

Creative direction: NICOLETTE GOLDSMANN

Fotografie: LAURA MARIE CIEPLIK

Styling: CAMILLE-JOSÉPHINE TEISSEIRE

Video: CHRISTIAAN GRAMMER 

Tekst: PAUL JEURSEN

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou