Hommes

Geniaal concept

Het Moncler Genius-project getuigt van veelzijdigheid en creativiteit. Het Italiaanse modelabel verankert hiermee zijn grip op het nu en, belangrijker nog, die op de toekomst.
Reading time 2 minutes

In de categorie innovatieve en creatieve projecten is Moncler Genius er een die de moeite waard is om uit te lichten. Dit ambitieuze project is namelijk non-stop onderhevig aan uitbreiding, ontwikkeling en vertakking naar andere disciplines en juist dat maakt het zo interessant. Het is belangrijk om te weten dat er acht Moncler Genius-collecties bestaan, telkens onder creatieve leiding van een andere designer.

Alle collecties liggen aan de basis van dit veelomvattende project: Moncler Pierpaolo Piccioli, Moncler 1952, Moncler Grenoble, Moncler Simone Rocha, Moncler Craig Green, Moncler Noir Kei Ninomiya, Moncler Fragment Hiroshi Fujiwara en Moncler Palm Angels. De acht collecties worden gekenmerkt door een duidelijke eigen signatuur, variërend van een focus op high fashion of conceptuele mode tot met een nadruk op sport en accessoires. Het Moncler Genius-project is in wezen dan ook vooral een creatief concept dat Moncler in staat stelt om al deze verschillende aspecten van zijn merk onder één vlag uit te lichten.

Sterker nog, sinds kort gebeurt dit ook onder één dak, want op 4 oktober opende het Italiaanse modehuis in New York en Tokio twee ‘Moncler Genius Buildings’, waar de acht collecties op kunstzinnige wijze worden gepresenteerd. Bovendien zullen de collecties te zien zijn in pop-ups in twintig Moncler-flagshipstores over de hele wereld. Hiermee herdefinieert het modehuis het concept van ‘tijdelijke ruimte’ en biedt het een unieke Moncler-beleving die meer weg heeft van een specialty store dan van een single brand store.

En dat is zowel een slimme vondst als een knappe prestatie. De Moncler Genius Buildings zijn ontworpen als interactieve ruimtes met speciale installaties die de verschillende collecties met elkaar verbinden en een link leggen met de metropolitaanse context waarin ze worden gepresenteerd. Naast diverse special products die alleen op deze twee locaties te zien zijn, wordt in de Moncler Genius Buildings én in de pop-ups ook de The Yellow Collection geïntroduceerd. Deze gloednieuwe lijn is gebaseerd op trendy one shot products, cult-items en unieke designs, uitgevoerd in geel en zwart. Voor wie nog twijfelde: Moncler is anno nu een pionier op het gebied van innovatie en creativiteit, en de hele wereld mag het weten.

WWW.MONCLER.COM

Lees ook

Aanbevolen voor jou