Hommes

Geen geduld voor verliezers

by Paulijn van der Pot
12.06.2017
Mocht zijn mode-imperium onverhoopt instorten dan kan de Duitse succesontwerper Philipp Plein altijd nog aan de slag als motivational coach. Verliezen komt namelijk niet in zijn woordenboek voor en falen is geen optie.

Ook niet als het gaat om zijn meest recente onderneming: naast het gelijknamige modelabel lanceerde de glamourboy van fashion eind vorig jaar namelijk nóg een merk: de luxe activewear-lijn Plein Sport.

Op de to do-lijst staan vijftig winkelopeningen in twee jaar tijd, waarvan die in Amsterdam eind vorig jaar al is afgevinkt. Op de muren van het rauwe ‘crossfitboxachtige’ interieur van deze boetiek prijken tal van opzwepende citaten, zoals ‘HOME OF THE STRONG’ en ‘FIRST RULE NO RULES’. Zo blijkt maar weer: in de wereld van Philipp Plein is geen ruimte voor zwakkelingen. Maar hoe sportief is de ontwerper zelf?

Welke sport beoefende je als kind?
‘Ik deed aan veldhockey’.

Wat doe je tegenwoordig aan sport?
‘Ik houd ervan om te trainen in mijn eigen gym. Maar ook als ik aan het reizen ben zorg ik ervoor dat ik altijd kan trainen. Verder zwem ik graag in het zwembad van mijn huis in Cannes.’

Kun jij tegen je verlies?
‘I’m a natural born winner.’

PLEIN SPORT FW1718 FASHION SHOW_PARTY Paris Hilton, Philipp Plein, Alec Monopoly, Mani.jpg
Paris Hilton, Philipp Plein, Alee Monopoly en muziekmanager Mani

Welke sporter bewonder jij?
‘Ik houd van extreme sporters die hun lichamelijke en geestelijke grenzen zo ver mogelijk verleggen. Deze sporters zijn vaak niet beroemd maar hebben wel veel volgers op de sociale media.’

Welke sport kijk jij op de televisie?
‘Voetbal. Ik ben voor Bayern München, het team van mijn thuisstad.’

Als je in je volgende leven zou kunnen uitblinken in een sport, welke sport zou dat dan zijn?
‘Base jumping. I love all those crazy sports!

Hoe kwam je op het idee om Plein Sport te beginnen? Wat is de filosofie achter dit merk?
‘Eigenlijk ontstond het per toeval. Ik las een artikel over de huidige activewear-markt en het feit dat deze volledig wordt gedomineerd door slechts een paar merken. En dat terwijl er een enorme vraag naar is: meer dan ooit doen mensen aan sport en vinden ze het belangrijk om hun lichaam goed te verzorgen. Maar het aanbod in active-wear voor de sportieve, sophisticated, modebewuste klant ontbreekt. Luxe-activewear bestaat niet. Ik zag meteen een gat in de markt. Met Plein Sport kan ik in deze behoefte voorzien.’

Afbeelding4444.png
Backstage bij Plein Sport

Vijftig Plein Sport-openingen in twee jaar. Dat is topsport. Hoe ontspan jij? 
‘Ik ben een workaholic, ik stop nooit. Maar als ik wil relaxen ga ik het liefst met mijn vrienden en familie naar mijn vakantiehuis in Cannes.’

Wat wordt jouw volgende uitdaging?
‘Ik wil altijd meer en ik ben nooit tevreden. Wie weet wat mijn volgende uitdaging zal zijn?’

Deel artikel

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou