Fashion

Tête-à-tête met Lacoste CEO Thierry Guibert

Het Franse modemerk Lacoste bestaat 85 jaar en still going strong! Wij spraken exclusief met Lacoste’s CEO Thierry Guibert.

Lacoste classic: de polo met de groene krokodil

Wat betekent Lacoste en zijn historie voor u?

‘Lacoste is Franse elegantie gemixt met sport. Net als oprichter René Lacoste dat voor ogen had. Hij was een topsporter maar altijd met gevoel voor stijl. Die combinatie vormt het DNA van Lacoste.’

 

U staat sinds 2015 aan het roer bij Lacoste, hoe bevalt het?

‘Ik voel mij vereerd. Lacoste is en fantastisch instituut van een merk. Als kind was de Lacoste-polo een absolute must-have, a dream. Je opa droeg hem en je vader. Dus als kind wilde je ook je eigen polo.’

De Paris Polo

De typische Lacoste-polo is in de loop der jaren wel veranderd.

‘Klopt, hij is mee-geëvolueerd met het modebeeld. Ik denk dat de polo formeel nog steeds perfect past maar toch ook wel iets minder stijf is geworden. Dit zie je perfect bij onze nieuwe Paris Polo. Deze is perfect om onder een net jasje te dragen of zonder jasje, gewoon als top. Hij is zeer elegant.’

 

Er is wel een groot verschil: de zichtbaarheid van de krokodil…

‘Ja dat is waar. Bij andere modellen is deze zoals altijd prominent aanwezig in het groen. Op de Paris Polo heeft de kroko dezelfde kleur als de stof. Dat maakt hem ingetogen elegant.’

Een overhemd, gedragen met blazer en parka

Wat is uw favoriete Lacoste-stuk?

‘Zelf ben ik erg content met de Paris Polo, maar ook onze overhemden vind ik erg fijn. Je ziet bijna niet dat het een net overhemd is en zo voelt hij ook niet aan.’

 

Bent u zelf eigenlijk tennis-fan?

‘Tennis vind ik leuk, maar ik ben vooral gek van voetbal.’

 

 

 

 

www.lacoste.com

 

 

De Lacoste-show (F/W 18-19-collectie) vindt plaats 28 februari 2018 in Parijs.

 

 

 

Tekst: Paul Jeursen

Lees ook

Aanbevolen voor jou