Fashion

David Koma (mugler): "het korset is weer cool"

Na de oversized-hype blaast David Koma, creatief directeur van Mugler, dit seizoen de body-con trend nieuw leven in. We zien nauwsluitende jumpsuits gemaakt van vinyl en shiny overalls met silhouetten die doen denken aan Brigitte Bardot in de film ‘Petroleuses’ (1971) en Barbarella.
Reading time 1 minutes

Elk seizoen lijkt de Mugler-vrouw krachtiger te worden, zekerde van haar stijl…

Sinds mijn komst bij Mugler in 2014  is er een echt team ontstaan dat werkt aan een gemeenschappelijk project: de Mugler-vrouw opnieuw uitvinden. Deze steun geeft mij het vertrouwen om verder te gaan en me te storten op nieuwe uitdagingen… Het vrouwelijke en rebelse silhouet dat u nu ziet is niet alleen de inspiratie van dit seizoen: het is de vrucht van ervaring, teamwork en de topmodellen zelf.

Wat is het uitgangspunt geweest voor deze collectie?

Snapshots van Brigitte Bardot en Claudia Cardinale in "The Pétroleuses", een western uit 1971.

Je drukt jouw eigen stempel, maar toch zien we elementen uit de jaren 1970-1980 terug - de gouden eeuw van Thierry Mugler zelf…

Ik ben in de archieven van Mugler gedoken en heb daar onderzoek gedaan naar het korset. Ik wilde de zomer gebruiken om dit karakteristieke Mugler-item nieuw leven in te blazen en te herintroduceren in het ready-to-wear universum, terwijl het Mugler-DNA bewaard blijft. Om het korset opnieuw ‘cool’ te maken was het belangrijk om de frisheid van de zomer te behouden en dat hebben we gedaan door een paar items uit te voeren in chiffon en door te laten lijken alsof de zee reflecteert in de stof.

De zomer van 2018 in drie woorden?

Kracht, vrouwelijkheid en poëzie.

/

Lees ook

Aanbevolen voor jou