Fashion Week

‘Yay’ voor duurzaamheid!

Label Mother of Pearl lanceert No Frills tijdens London Fashion Week, een kerncollectie waarin duurzaamheid voorop staat.
Reading time 1 minutes

Het Engelse label is vrouwelijk, speels en hoe de Britten dat zo mooi zeggen: 'quirky', net zoals het motto van het merk dat luidt: It’s serious fashion not to be worn too seriously.

Waar de focus op duurzaamheid van Mother of Pearl’s creative director Amy Powney vandaan komt is wel duidelijk. Ze is namelijk opgegroeid in primitieve omstandigheden in een caravan in Noord-Londen, zonder water, elektriciteit en verwarming. De passie om een organic lijn te lanceren en het gebruik van chemicaliën zo veel mogelijk te beperken komt dus niet zomaar uit de lucht vallen. Grappig weetje: ooit begon Amy als assistent bij het merk, maar inmiddels is ze dus uitgegroeid tot creative director. Als klap op de vuurpijl won ze vorig jaar een award, uitgereikt door de British Fashion Council.

Bekijk de No Frills collectie hieronder:

/

Mother of Pearl staat op 17 september op London Fashion Week

De collectie shop je hier

 

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou