Beauty

Hoe een klein ateliertje in Manhattan uitgroeide tot it-label Coach

Goed nieuws! Het klassieke Amerikaanse modehuis Coach, opgericht in 1941, lanceert haar eerste parfum; een elegant eerbetoon aan een rijke geschiedenis die 75 jaar beslaat.
Reading time 2 minutes

Wie had gedacht dat het kleine ateliertje in het hart van Manhattan, waar 6 ambachtslieden zich dag in en dag uit toelegden op het vervaardigen van luxe portemonnees en kleine lederwaren, zou uitgroeien tot een succesvol internationaal mode- en lifestyle brand met verkooppunten over de hele wereld?!

Het is de Britse ontwerper Stuart Vevers die sinds 2013 aan het creatieve roer staat van het New Yorkse huis. Onder zijn hoede staan vakmanschap en innovatief design nog altijd voorop, en als geen ander weet hij Coach te injecteren met een dosis downtown-attitude en een soort free-spirited optimisme waardoor het label tegenwoordig helemaal hip en happening is… en daar hoort natuurlijk ook een ultra-coole brand ambassador bij; niet voor niets dat zangeres en vriendin van The Weeknd Selena Gomez sinds kort het gezicht van de mode- en accessoirelijn is. Een slimme zet, alleen al gezien het feit dat Gomez maar liefst een whopping 115 miljoen volgers op Instagram heeft! Naar verluidt zal zij zelfs een capsulecollectie voor Coach ontwerpen - sell out guaranteed!

…Maar er is meer; dit voorjaar lanceert Coach namelijk haar eerste parfum! Niemand minder dan topfotograaf Steven Meisel nam de fotografie van de fraaie campagne voor zijn rekening en het is Chloë Grace Moretz die voor zijn lens poseerde. Deze cool-girl en actrice is namelijk de ideale verpersoonlijking van deze sprankelende, sensuele, vrouwelijke geur met geraffineerde ingrediënten zoals framboos, Turkse roos en suède musk, gecreëerd door Anne Flipo en Juliette Karagueuzoglou.

/

Tags

Lees ook

Aanbevolen voor jou